Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı cemiyet zarfında kıymeti olan , yetenek, tasarruf ve başka davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tübaşöğretmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değkârme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı gestaltlabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin fakatçlarına akla yatkın ) değkârme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis bakarak;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde değkârtirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değkârme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç kök öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler bağırsakin tıpkısıdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme bağırsakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değkârebilir, ama sürecin doğası değkârmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca biriyi filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna üstüne farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçün tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değkârikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime üstüne temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değkârikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Eğitim, anatomi bağırsakin yaşam boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin kârletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda verilen yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek başlamak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir düşünce ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise spontane gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele aldatmaındığında ise yetişek sisteminin üç kök ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Memba; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; okul zarfında meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, izin, imtihan özları kabilinden mergup davranış değkâriklikleridir.