Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki fehva. Fakat bu iki fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri muhtevain ciddi olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda dem dem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık daha heveslihava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çkızılışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik geriışı emeklemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Antrparantez SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak muhtevain meydana getirilen çkızılışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı azıcık daha heveslihava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO muhtevain en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir öbür önemli başkalık da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkızılışmalarında bu keyfiyet farklıdır. SEO çkızılışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik temizışı sağlamlar.
Bu iki fehva, muhtevaerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise hedef daha ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çkızılışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu düşünmek değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha bol ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.